Controversy at Czech TV following censorship allegations

01-11-2013

There is controversy at Czech public television following claims of censorship made by a number of employees. Twenty-one journalists, including the news deputy head Adam Komers have sent a letter of complaint to the Czech TV council, claiming that news bulletins and current affairs reports are censored in favour of President Miloš Zeman and the Party of Citizens’ Rights –Zemanites. Meanwhile over 60 others, including the stations most popular current affairs anchor Vaclav Moravec, have disputed the claims signing a proclamation in which they rule out any manipulation or pressure. The head of Czech public television Petr Dvorak has said he will get independent auditors to investigate the matter.