Zprávy | Z archivu rubriky


Poslanecká sněmovna vyzvala ministra dopravy Petra Bendla, aby prověřil marketingové a sponzorské aktivity Českých drah s ohledem na zhoršující se hospodářské výsledky firmy. Uvádí to usnesení, které poslanci přijali, když projednávali zprávu ministra o financování ztráty z osobní železniční dopravy. Na praktiky v marketingu ČD upozornil na podzim časopis Týden. Ten přinesl zprávu, že se výdaji ČD na reklamu začala zabývat protikorupční policie. Dráhy například vyplatily za marketingové služby 27 milionů korun jedné živnostnici z Prahy, ačkoliv s firmou neměla žádnou smlouvu. S návrhem na prověření marketingu ČD vystoupil předseda poslanců ČSSD a stínový ministr financí této strany Bohuslav Sobotka. Poukázal například na to, že dráhy v minulosti sponzorovaly dva filmy režiséra Filipa Renče. Zmínil se také o inzerci Českých drah v časopisu 51PRO, údajně blízkém nejsilnější vládní straně. Také poslanec KDU-ČSL a člen sněmovního podvýboru pro dopravu Ludvík Hovorka řekl, že podle jeho názoru není počínání ČD ve vydávání peněz na marketingové aktivity v pořádku. Dodal, že dráhy loni na marketingové aktivity poskytly 200 milionů korun.

"Ministr tu situaci nechá neprodleně prověřit," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Kupka. Bendl podle něj zadá vypracování analýzy, aby se dozvěděl, "jak to s těmi marketingovými aktivitami drah přesně je". České dráhy loni v osobní dopravě prodělaly téměř čtyři miliardy korun.