Archiv: Společnost | Krimi


Německé vydatelství Bauer Media zvažuje opravný prostředek proti rozhodnutí pražského vrchního soudu. Ten vydavatelství přikázal zaplatit čtyři miliony korun herečce Dagmar Havlové. A to za tvrzení, že měla milenecký poměr v době, kdy umíral její manžel - bývalý prezident Václav Havel. Verdikt odvolacího senátu je pravomocný. Vydavatelství se za text zveřejněný v bulvárním časopisu Pestrý svět z března 2012 musí taky omluvit.

Částka trestu výrazně převyšuje dosavadní sumy v podobných případech. Havlová za hrubý zásah do její pověsti a cti požadovala pět milionů korun. Pražský městský soud jí v roce 2015 uznal přes 1 milion. Pražský vrchní soud ale v úterý svým rozhodnutím původní odškodné navýšil. Časopis Pestrý svět spadal v roce 2012 pod vydavatelství Bauer Media. Později ho převzala mediální skupina Mafra.

Článek z března 2012 nazvaný „Skandální zvěsti o Dáše Havlové. Šokující nařčení - Tajné rande v lázních“ tvrdil, že Havlová dorazila 16. prosince 2011, tedy jen dva dny před Havlovou smrtí, společně s milencem do zamluveného hotelu ve Františkových Lázních. Zprávu označila za nepravdivou jak Havlová, tak i její údajný partner František Loukota, jehož fotografii s Havlovou časopis otiskl. Sama Havlová u soudu v minulosti popřela, že by ve Františkových Lázních v uplynulých letech vůbec byla. Ani hotel, který byl v článku zmíněn, prý nezná.